Watervisie

Watervisievrijdag 26 juni 2020 08:43

In mei zijn we het eens geworden over een Watervisie. En dat vindt de ChristenUnie broodnodig!
Het is een soort waterpaspoort waar we de boer mee op kunnen. Naar iedereen die wat wil realiseren in ons gebied.

Of je nu uit één van de twee provinciehuizen komt of uit één van de meer dan twintig gemeentehuizen; van een natuurorganisatie bent; een bedrijf runt of een burgerinitiatief op touw wilt zetten of gewoon een actieve inwoner bent. De christenUnie algemeen bestuurslid heeft het ind e vergadering van dat algemeen bestuur zo gezegd:

‘Kijk, zo zien wij er uit!
Dit is het waterschap Drents Overijsselse Delta!
En dit is onze make-up, hedendaags en bij-de-komende-tijd.
En zó onderhouden wij die make-up-lijn in de komende jaren.
En wàt jij ook gaat doen en met wie; als je wat van plan bent in ons gebied, dan is dit het waterpanorama, je waterwegwijzer, waar je rekening mee moet houden.
En die is heel handig; want die bevat concreet watergereedschap, waar jij wat aan kunt hebben als jij in de komende jaren iets wilt realiseren in ons gebied’

Op de website kun je de visie inzien, hij ligt ter inzage, hij is nog niet af. (zie website waterschap)
Wat de CU betreft zou er nog concreter gemaakt kunnen worden waar de kwetsbaarheden in ons gebied (komen te) liggen in ons gebied. Welk gebruik verdragen die. Zeker in het licht van klimaatadaptatie.
We hebben er stevig over gesproken met elkaar. De ChristenUnie is er blij mee dat het waterschap het uitvoeren van watertaken breed opvat met oog voor ontwikkelingen en belangen.

Reacties op 'Watervisie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2020